Khamis, Disember 16, 2010

Maybank2u.com Ranking ke- 9 Di Malaysia

Statistik dari Alexa
Kepada semua pengguna Maybank2u.com tahukah anda? Maybank2u.com telah berada di ranking ke-9 di Malaysia. Screen shot yang saya ambil di sebelah ini bertarikh 16/12/2010, ini membuktikan rakyat Malaysia memang suka berurusan dengan pihak Maybank betulkah?.

Dari pemerhatian saya 48.72 peratus mencari perkataan Maybank2u bukannya menggunakan perkhidmatan Maybank2u.com, ini menunjukkan jumlah peratus itu bukanlah mereka yang menggunakan perkhidmatan Maybank2u.com, secara puratanya saya anggarkan 10 peratus sahaja yang menggunakan perbankkan Maybank2u.com.

Sekiranya 10 peratus sahaja yang menggunakan perbankkan Maybank2u.com jumlah sebenar rakyat Malaysia yang menggunakan ialah 2.82 juta sahaja. Pada tahun ini jumlah rakyat Malaysia seramai 28.2 juta yang telah di keluarkan oleh Jabatan Perangkaan Malaysia. Saya andaikan rakyat Malaysia tidak percaya dengan security di dalam perbankkan di Malaysia, kepada mereka yang belum pernah membuat urusniaga perbankkan Maybank2u.com cuba2 lah supaya mengetahui security pihak bank.





Screen Shot dri web Jabatan Perangkaan Malaysia

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Penjiwa blogging semua ringankan jari anda memberi comment....

Intense Debate Comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...