Selasa, Disember 14, 2010

7,482, 040 Rakyat Malaysia Menggunakan Facebook, Berapa Peratus Pula Menggunakan Pembayaran Internet?

Statistik dari Facebook
Jumlah ni memang banyak 7 juta lebih tu, bermula dari umur 18 tahun hingga ke atas nenek2 & atuk2 pun ada kat dalam Facebook, orang Malaysia hari ni dah tak ketinggalan dalam dunia ICT hebat dah sekarng kita. Semua berkumpul dalam Facebook macam2 buat kat dalam berniaga, sosial, networking, maki hamun orang dan banyak lagi lah ahli2 Facebook ni buat semuanya tertumpu di sini. Satu jer aku suka Facebook boleh berniaga dan networking sebab dapat duit dari networking huhuhu.






Walaupun angka ini telah meningkat tapi rakyat malaysia hari ini ada yang tidak tahu dan tidak suka membuat pembayaran secara online, mereka lebih suka pergi ke kaunter2 Pos Office, bank2, mesin atm dan deposit. Di negara luar mereka telah menggunakan cara online untuk membuat pembayaran seperti bil telefon, api, air dan semua bil2 lah. Tapi di Malaysia saya lihat ramai lagi tak tahu menggunakannya, itu yang saya hairan jumlah menggunakan internet dah cecah 7 juta tapi still lagi tidak tahu ataupun mereka ni suka berbaris (que) letih tu semata-mata bayar bil astro,api dan air, Oleh itu  saya dengan senang hati mengwujudkan blog ini untuk berkongsi maklumat yang saya tahu dan explore dari internet.


Bank yang saya selalu gunakan  untuk berurusniaga ialah Maybank2u.com apa sahaja yang berkaitan pembayaran yang ada connection dengan internet saya akan menggunakan Maybank2u.com, sebaliknya yang tidak boleh acceses menggunakan Maybank2u.com saya akan gunakan Paypal  untuk shopping online mudah jer klik2 siap, duit pun berkurang hehehe itu yang malas nak tengok bila duit kurang..

Walaupun saya menyeruh dan menggalakan menggunakan cara pembayaran  online ini tidak bermakna saya menentang kepada benda lama post office, bank2, atm, deposit dan seangkatannya, tapi anda fikirla sendiri teknologi yang ada jangan disiakan tambahan pula kesesakan yang teruk pada lalu lintas sbab semua orang keluar rumah pergi bayar bil2 tu... anda semua yang cerdik pandai mesti tahu menguruskannya.



Anda rasa berapa peratus rakyat Malaysia menggunakan pembayaran online?

Wajib Baca

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Penjiwa blogging semua ringankan jari anda memberi comment....

Intense Debate Comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...