Rabu, Jun 15, 2011

Kronologi Tanda-tanda Kiamat


Asskum, hari nie saya nak kongsikan hari kiamat itu pasti jua datang..... Kronologi tanda2 kiamat nie hasil daripada pembacaan saya melalui buku Armagedon 2012. Baiklah saya mulakan dgn Bismillahirahmanirahim....


  1. 40 Tahun Dajal bekuasa dan menggunakan akal bohongnya yang menyesatkan semua umat manusia sehingga kemuncaknya Dajjal mengaku Tuhan.
  2. Selepas kejadian ini Allah menhantar batu meteor yang akan menghentam bumi sehingga muncul Asap (yg dikenali dukhan) pada pertengahan bulan Ramadan.
  3. Setelah kejadian ini langit menjadi gelap yang ditutupi oleh asap selama setahun lebih, pada waktu ini Dajjal & pengikutnya tersiksa (wajah mereka bengkak, buta, tuli) org mukmin hanya mengalami seperti selesma sahaja.
  4. Tempoh keadaan ini berlansung selama 40 hari, atau bersamaan 1 tahun 2 bulan dan 2 minggu.
  5. Pada masa ini, Nabi Isa putra Maryam akan diturunkan di Damaskus dan Nabi Isa membunuh Dajjal di Gerbang Ludd (Lyda) Israel.
  6. Selepas beberapa ketika Bangsa Yakjuj & Makjuj keluar memporakperandakan lagi keadaan masa itu.
  7. Namun, Nabi Isa & Muslimin telah menguasai ke bukit Thursina, Nabi Isa memohon doa kepada Allah SWT bangsa Yakjuj & Makjuj pun kalah.
  8. Selepas ini semua berlaku bumi mengalami kemakmuran, semua ini disebabkan Nabi Isa membasmi agama palsu. Waktu ini juga Nabi Isa menikah & naik Haji ke Mekkah. 
  9. Setelah beberapa tahun Nabi Isa meninggal dunia, dan kemungkaran serta kekafiran muncul kembali bermaharajarela di muka bumi ini. waktu itu juga binatang akan keluar dan pandai berkata2.
  10. Selepas beberapa waktu matahari tidak lgi terbit seperti sedia kala iaitu daripada barat ke timur..Pada waktu ini juga Allah menghantar angin lembut untuk mencabut roh orang mukmin.
  11. Masa ini hanya tinggal org yg tidak mengenali Allah SWT(org kafir- patung al-laat, al-usah dan dhil-Khilsah disembah lagi di Arab)waktu ini juga akan kelihatan org berzina di jalan2 dan mereka ini tidak lgi menyebut Nama Allah SWT.
  12. Setelah segala kejahatan dan kemungkaran di lakukan oleh manusia yg jahil, Allah memerintahkan SANGKAKALA pertama ditiup.
  13. KIAMAT pertama berlaku: Langit terbelah, Mega supernova Matahari digulung Planet berserakan Bumi bergoncang. keadaan ini berlangsung selama 40 tahun dan manusia akan mati secara beruntun.
  14. SANGKAKALA kedua ditiup: Semua manusia akan dihidupkan kembali. 
  15. KIAMAT kedua berlaku: 50,000 tahun manusia berdiri di hadapan ALLAH SWT
  16. AKhir sekali Allah akan memberikan SYURGA kepada mereka yg mengingatiNYA dan NERAKA kepada mereka yg jahil.... Waulah ualam....
P/S: Semoga kite sama2 mengingati NYA


    Tiada ulasan:

    Catat Ulasan

    Penjiwa blogging semua ringankan jari anda memberi comment....

    Intense Debate Comments

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...